Picnik cumpărat de Google!

Posted: 13/07/2010 in Uncategorized
Tags:

Acestei webaplicaţii flash de editat imagini i-a mers bine în timp. A devenit tot mai complexă (dar tot simplu de folosit) şi chiar şi-a permis să lanseze şi un plan contra cost, pentru cei care doreau mai mult. Dar publicul i-a crescut foarte mult după ce Picnik a devenit integrat în tot felul de servicii online ce folosesc fotografii, printre care celebrul Flickr deţinut de Yahoo! Dar uite că cu data de 1 martie 2010 vine o bombă: Google a cumpărat Picnik! E un pas înainte? Din anumite puncte de vedere e un pas înapoi.
imagine
Să nu mă înţelegeţi greşit. Sunt fan Google. Chiar sâmbătă mi-am cumpărat extra-spaţiu pentru
Picasa Web Albums pentru un alt cont pe care îl folosesc (am plătit cu bucurie… şi nu mi se întâmplă des aşa ceva). Aş fi putut să cumpăr spaţiu de la Flickr dar am ales Picasa. Îmi place API-ul Picasa, îmi place Google, folosesc Google. Iar vestea de astăzi mă încântă nespus de mult pentru simplu fapt că în câteva… săptămâni/luni (nu ar trebui să ia aşa mult) vom vedea Picnik integrat cu Picasa. Ceea ce extraordinar! Capacităţile de editare oferite de Picasa sunt… penibile. Rotire de imagini – atât? Desigur, Google a mizat mult pe programul Picasa (eu îl cunosc – daţi-mi voie să mă laud – de când Picasa era un program comercial, al unei firme oarecare, deci dinainte să fie cumpărat de Google). Cu programul Picasa poţi face editări acceptabile: rotiri, decupări, reglare luminozitate, tot felul de efecte şi filtre… Dar pe web? Pe web Picasa e mult în urmă. Lucrurile se vor schimba însă acum cu Picnik!
Şi atunci nu e un pas înainte? Parţial. După cum ştim, Flickr deţine infinit mai multe fotografii decât Picasa. Yahoo are prin Flickr o masă de utilizatori infinit mai mare decât o are Google prin Picasa. Îmi este greu să cred că Flickr va mai folosi Picnik şi pe viitor, după această achiziţie de astăzi. Dacă se va întâmpla aşa (poate greşesc totuşi), atunci Picnik dă de fapt înapoi. Pe termen lung însă eu cred că Yahoo! va decădea tot mai mult, în timp ce Google va tot urca, deci e o decizie înţeleaptă şi pierderea de acum (mascată de bucuria comunicatului) va deveni un câştig mare pe termen lung.
PS: Google a cumpărat programul Picasa şi l-a făcut gratuit. Aşa s-a întâmplat cu o mai lungă listă de aplicaţii şi webaplicaţii. Oare planul comercial Picnik va deveni gratuit? Ţinând cont că Aviary e complet gratuit aş îndrăzni să spun că da, Picnik va fi 100% gratuit. Rămâne să vedem în timp.
PS2: Între timp a apărut şi anunţul oficial dinspre Google – Google welcomes Picnik.
Leave a Reply

