MS Azure comercial

Posted: 04/07/2010 in Uncategorized
Tags:

M-am interesat ieri despre nou lansatul serviciu comercial si oficial MS Azure, solutia lor de cloud-computing. Am citit pe net diverse opinii si comentarii din care am incercat sa-mi fac o parere. Preturile par mai maricele decit la Google App Engine de exemplu, cu functionalitati si masuratori un pic diferite. De exemplu la Azure nu poti trimite email cu serviciul lor de cloud. 

Ca sa vedeti sugestiile oamenilor puteti deschidemyGreatWindowsAzureIdea.com. Primele cerinte sint pretul si posibilitatea de a avea conturi gratuite de test pt. developeri. Sigur ca aplicatiile pt. Azure se pot dezvolta si testa local (gasiti download la SDK), insa alta e experienta sa poata fi testate si ‘live’. Exista niste cote ‘free’ care nu stiu cit de realiste sint. 

O problema ce mi se pare foarte mare este felul cum este calculat timpul de utilizare. Unitatea de masura e ora si chiar daca aplicatia e folosita 5 sec. intr-o ora esti taxat o ora intreaga. Gasiti detalii despre asta aici (cu alte citeva link-uri suplimentare) Insa nu e asta totul, ci e destul sa faci ‘deployment’ la o aplicatie si taxarea incepe, chiar daca aceasta e oprita (!!!). Sa nu mai fii taxat trebuie sa stergi complet aplicatia de pe serverele lor, altfel chiar daca sta acolo si nu e folosita de nimeni o sa continui sa fii taxat. Asta mi se pare o aberatie imensa, ei facind comparatia cu o camera de hotel care o folosesti sau nu daca o rezervi o platesti. Comparatia mi se pare aberanta pt. ca aici discutam de servere VIRTUALE, nu camere fizice. Sigur ca or fi acele servere virtuale pe unele fizice, insa daca nu le folosesti ar trebui sa nu fii taxat, ca este o diferenta intre server virtual si unul fizic. Sint convins ca lumea o sa se plinga de asta si o sa schimbe in viitor, altfel a culmea aberatiei. 

Si ca o completare, nu am vazut modalitati de management automat de deploymentului si provizionare. Adica daca instanta e folosita mai mult de X% sa intre in folosinta automat alta, sau daca scade sub Y% sa fie scoasa automat (si netaxata). Altfel cu tot acest cloud computing trebuei sa stea personal uman 24×7 si sa tot bage sau scoata instante dupa gradul de folosire a aplicatiei. Si atunci unde e avantajul tehnicii daca servere virtuale se comporta exact ca cele fizice? 

Corectati-ma daca nu am inteles eu bine, insa pina una-alta eu asa am inteles ca functioneaza. Adica o mare aberatie cu distributia aceasta manuala si taxabila in orice conditii. 

E mare buzz si cu acest ‘cloud’ ca daca le iei la bani marunti dai peste tone de aberatii, inclusiv la GAE, EC2, etc.

Comments

Leave a Reply

